Офшор для імпорту
Для імпорту товарів через офшорну компанію можна використовувати два варіанти роботи:
- Заниження вартості ввезених в Україну товарів із високим митом. У цьому разі у вас зменшується розмір сплати «імпортного» ПДВ та мита. Проте в описаному прикладі не все так просто – збільшується ваш оподатковуваний прибуток, а також постає питання, як розмитнити товар не нижче за індикативну ціну?
- Завищення ціни товарів із низькою ставкою мита, що імпортуються в Україну, тим самим зменшуючи прибуток вашої української компанії. Сплачений під час ввезення на митну територію України «імпортний» ПДВ є податковим кредитом, а під час подальшого перепродажу товару вже на території України у вас виникають податкові зобов'язання, що призводить до сплати різниці між податковим кредитом і зобов'язанням.
В Україні, як у країні з високою ставкою корпоративного податку, існують обмеження на імпорт товарів із низькоподаткових країн, наведених у переліку офшорних зон, затвердженому КМ України.
А також додаткові обмеження накладає стаття 39 Податкового кодексу України:
- якщо загальний дохід вашої компанії перевищує позначку 150 млн грн, (39.2.1.7 ст. ПКУ)
- операції, що здійснюються з «пов'язаними особами»
- операції з нерезидентами, які перебувають у списку низькоподаткових країн (постанова № 1045 від 27 грудня 2017 р. ), а також відповідають критеріям, описаним у ст. 39 п. 2.1.2, ст. 39 п. 2.1, ст. 39 п. 2.2
- а також операції з нерезидентами, які не сплачують податок на прибуток — перелік країн
Також у ПКУ зазначено, що українські компанії зобов'язані подавати щорічний звіт про контрольовані операції. Фіскальні органи мають право переглядати ціни таких угод, якщо вони не відповідають ринковим цінам.